Vi elsker vores lille bureau

Det er vist godt nok, at vi er to indehavere af det nye firma, som jeg har stiftet sammen med en af mine gode venner og studiekammerater, Claus. Han uddannede sig i sin tid til elektroingeniør, mens jeg selv kastede mig ud i reklamebranchen og blandt andet var i London i et år, hvor jeg uddannede mig indenfor grafisk design.

Claus og jeg bevarede forbindelsen også i det år, hvor jeg var i London, og vores forbindelse blev ret naturligt noget tættere, efter at jeg kom hjem igen og fik et job i et reklamebureau i Aarhus med navnet Purelines. Også Claus havde på det tidspunkt sit arbejde i Aarhus, men det var nu hans fritid, der var mest spændende, for han kastede sig ud i et projekt med udvikling af en helt ny type kaffemaskine, som han satsede på skulle være meget billig at fremstille men alligevel skulle kunne brygge kaffe af høj kvalitet.

Jeg fulgte spændt med i hans udviklingsprojekt fra sidelinjen, og han fik mig faktisk overbevist om, at hans nye kaffemaskine har en stor fremtid for sig og kan blive til et succesrigt produkt.

Nu er vi så nået dertil, at Claus for lang tid siden besluttede sig for at arbejde med sit projekt på fuld tid, og han opfordrede mig til at gå med i projektet som partner, for hans bank havde mere end antydet, at det ville være nemmere at få rejst den nødvendige kapital, hvis vi var to indehavere af firmaet.

Det er ikke uden nervøsitet, at jeg har valgt at gå med i projektet, men min kone tilskyndede mig til det, så jeg har opbakning på hjemmefronten. Min egen begrundelse for at gå med er også, at sådan et projekt står og falder med den rigtige markedsføring af den nye kaffemaskine, for uden en ordentlig produktbranding kan den ikke sælges i tilstrækkelig stort antal, uanset hvor godt et produkt, der er tale om.

Jeg har nu valgt at blive i mit job og så arbejde for vores nystartede firma i fritiden, hvilket min arbejdsgiver har givet tilladelse til. Så nu har jeg i et stykke tid arbejdet med planlægning af markedsføringen af vores kaffemaskine. Og lige det med kaffemaskiner skal jeg tale med nogle andre om, når det gælder om at blive synlige på Google: https://www.concept-i.dk/

I mine øjne er det uhyre vigtigt, at vores firma og det nye produkt helt fra en start har en unik, visuel identitet som beskrevet i denne artikel, for ord alene gør det ikke. Folk i almindelighed lader sig ofte styre af det genkendelige fremfor af beskrivende tekster, så det er i mine øjne vigtigt, at vores firma får et letgenkendeligt logo, som over tid bliver et synsindtryk, som folk forbinder med noget godt.

Jeg har da nogle ideer til, hvordan sådan et logo skal se ud, og som grafisk designer er den slags jo mit arbejde. Men jeg har nu alligevel søgt hjælp hos en kollega, som i mine øjne er den absolut bedste til logo design i Aarhus, og jeg har haft den tilfredsstillelse, at han var meget begejstret for mine udkast. Så nu er vi klar til at gå i krig med markedsføringen.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *